niedziela, 5 stycznia 2014

23//14. A TY MI WIERSZE NAPISZ (3)





Wiersz A TY MI WIERSZE NAPISZ (1) napisany 5 listopada 2013 r. pozostał w dawnym miejscu  - tu pokazuję jego nową wersję,  z mocno zmienionym zakończeniem - i z nową datą powstania.

 A TY MI WIERSZE NAPISZ (3)

W sercu zmieszczę wszystkie z radosnych uniesień:
jesienną czerwień głogów, kalin, jarzębiny,
niech będzie cała słodycz odległych już westchnień,
niech znów przed mymi oczami świat niemal dziecinny…

Kiedy zazdrosny księżyc poroztrąca gwiazdy,
kiedy każe zapomnieć twoim myślom drogi,
ja już do ciebie wyślę kurierów specjalnych,
niech tylko czerwienieją skrajem lasu głogi.

A ty mi wiersze napisz, naszykuj, specjalne,
włóż w nie trel o uczuciach i duszę wyśpiewaj!
Nawet jeśli coś zabrzmi aż nazbyt banalnie
— ja przyjmę z utęsknieniem — ty serce rozgrzewaj!

Że śniegu nie ma? Że jagody spadły?
Że warkocz dziewczyny w biały kłos się zmienił?
Teraz  mów o uczuciu — nawet nieporadnie,
a dłonie dłońmi przykryte ciepło opromieni.

© Elżbieta Żukrowska 5.01.2014.

Fot z internetu

1 komentarz:

  1. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

    OdpowiedzUsuń