piątek, 31 stycznia 2014

93//14. ROZWAŻANIA PSIUŃCI – w towarzystwie wiersza Jerzego Piątkowskiego



  Jerzy Piątkowski pisze:

"Gdzie mogła pójść, ta czarna mrówka ?
 Biegała tu ... po krawężniku - - -
 Widziałem, jak jej mała główka,
 była ciekawa, co moja pani ma w koszyku.

 Patrzyła na mnie, gdy warknąłem;
 - musiała, nie być zachwycona,
 łapką jej zastawiałem drogę - - -
 by nie odeszła ... jak zawiedziona narzeczona."

~~~~~~~~~~~~
A teraz ja:

ROZWAŻANIA PSIUŃCI

Wierszyk rozpalił myśli pieska...
Może się dowie, gdzie mrówka weszła...
Może do domu... albo sklepu!
I weź to wymyśl mały ... człowieku...

Wprawdzie węch psinki doskonały,
Lecz jak wywąchać obiekt tak mały?
Do tego mrówka – pracowita!
I o zabawę z pieskiem nie pyta…

Kotek… To całkiem inna sprawa!
Z nim właśnie harce i zabawa.
Gdyby tak zamiast mrówki – kotka,
Tego zza płotka tutaj spotkać…

© Elżbieta Żukrowska 21. stycznia 2014.

Fot. z internetu

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz