czwartek, 12 grudnia 2013

856/13. PODARUJ MI KWIATY



PODARUJ MI KWIATY

Możesz nie mieć czasu na wino, na pączki,
możesz nie kupować perfum, bibelotów,
ale o tym jednym już musisz pamiętać:
tak rób, by nigdy nie brakło mi kwiatów.

Nie szkodzi, że jutro ominie mnie kino,
nie ważne, że ktoś coś okropnie poplątał.
O jednym nie możesz zapomnieć w ogóle:
gdy nie stać na róże — to przynieś mi kąkol.

Nie musisz być ze mną w Rzymie lub Paryżu,
nie dla mnie wyprawy na zimne bieguny.
Lecz kwiaty... O kwiatach pamiętaj wieczorem:
przynosząc wiązankę — jakbyś stroił struny.

A kiedy już miłość wypali się, zgaśnie,
gdy nudą w alkowie i w kuchni powieje,
pamiętaj, że nawet i rozstać się łatwiej,
gdy chociaż groszek swój zapach rozsieje.

© el. żukrowska 12.12.2013.
Fot. z internetu

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz