niedziela, 8 stycznia 2012

74. ZAGRAJ MI...



ZAGRAJ MI...
(z tomiku LIRA)

Poszarpane struny i zmęczone palce,
Kto mi teraz będzie grał...?
Wiatr za oknem gwiżdże - mój najnowszy muzyk,
Do pomocy sobie chmurę deszczu wziął.
Parapet blaszany oraz szyby dzwonią,
Gdy deszcz chluśnie wodą w okna blask
A ja ciągle czekam, może tamten grajek...
Może jednak zagra dla mnie jeszcze raz...

© el.żukrowska 2012

Ten wiersz został przełożony na język rosyjski przez mego przyjaciela, wspaniałego kompozytora-muzyka-poetę Eugenija Uszakowa. Jestem zachwycona przekładem Żeni i przekonana, że wiersz w Jego języku. Brzmi ładniej niż po polsku...

Сыграй мне...

Порванные струны, натруженные пальцы,
Кто же мне сыграет, душу взбередит?
Музыкант мой новый – ветер за окошком
Свищет, взяв в подмогу тучи и дожди.
И звенят тоскливо стекла и карнизы
Бьют порывы ветра как начала фраз.
А я жду, я верю – музыкант мой прежний
Для меня сыграет все же еще раз.

********************

1 komentarz: