poniedziałek, 30 stycznia 2012

138. MÓJ PRZYJACIELU





MÓJ PRZYJACIELU
( z tomiku LIRA)


Nalej mi sporo i dorzuć kostki lodu,
lubię, gdy lód w szklance podzwania...
lubię takie szemrania...
Nalej mi szczerze, nie żałuj — te moje smutki...
Dziś to najlepszy towarzysz dla mego łkania...
nalej mi szczerze, od serca — niech dzwoni...
Niech upiory ze mnie wygania...
Niech zimny łyk rozluźni mięśnie naciągnione,
niech choć trochę otępi wyostrzone zmysły,
niech przytłumi rozkrzyczany w ciemności ból...
i wszystko złe, co ciągle się śni
i prześnić nie może...
Otumaniona, odrętwiała,
zapomnieć bym chciała..
O, mój przyjacielu, nawet tobie nie opowiem...
Z tobą tylko tego drinka wypiję...za moje smutki,
Mój przyjacielu — żeby poszły precz —
i za ciebie.
Za to, że jeszcze żyję?
Chyba nie...
Że masz dość cierpliwości, aby wznieść ten toast...
Dziękuję ci — mój przyjacielu...

© el.żukrowska 30.01.2012.
© Obraz MARTWA NATURA Z SZACHAMI namalowała Hanna Moczydłowska-Wilińska 

6 komentarzy:

  1. Ela zgodnie z Twoim życzeniem proszę bardzo kieliszek nalewki z aronii rozgrzewa i smakuje a także polepsza samopoczucie.Basia i Jurek

    OdpowiedzUsuń
  2. Basiu i Ty, Wielki Bracie!

    Dziękuję serdecznie!
    Dla zdrowotności kieliszeczek nie zawadzi!
    Radujmy się!

    OdpowiedzUsuń
  3. Precz smutki niech zginą,wspomnienia niechaj płyną... My młodzi,my młodzi nam zimny drink nie zaszkodzi,bo myślę Elu,że są takie dni w tygodniu,gdy nic nam się nie układa i wtedy z przyjacielem można wypić kieliszek lub dwa... tak dla zdrowotności oczywiście... Jest taka potrzeba chwili... Dziękuję Elu za piękny wiersz i pozdrawiam Cię cieplutko. ( Danuta B. )

    OdpowiedzUsuń
  4. Witaj, Danusiu!
    Oby takich dni było jak najmniej! Niestety - ciągle się pojawiają...
    Dziękuję za życzliwe przyjęcie mego wiesza.
    Serdeczności dla Ciebie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pierwszy raz zajrzałam do Ciebie Eluniu i wcale tego nie żałuję... Jestem wręcz wściekła na siebie, że wcześniej tego nie robiłam... Pozdrawiam Cię Eluniu z całego serca.

      Usuń
  5. Kocham ten wiersz...

    OdpowiedzUsuń