czwartek, 21 listopada 2013

751/13. KROPECZKOWY ŚWIAT




KROPECZKOWY ŚWIAT
(żartobliwie)

Przypadkiem jestem w bajkowym świecie,
tu muchomorki w kubraczkach  w groszki,
na filiżanki przysiadłam grzbiecie,
która tych kropek ma ze trzydzieści.
Pod filiżanką mały spodeczek
i też ma wzorek z wielu kropeczek.

Po stole tupta truchtem biedronka,
niby w kropeczki, lecz bez… ogonka!

I chciałam sobie z niej pożartować
— no bo i po co ogonek chować?

Tymczasem ona jest zapłakana
— czemuż jej biała kropka nie dana?

Rady chce, woła, prosi o białe
— takie kropeczki ona chce całe!

Białe kropeczki   radź tu człowieku!
Do mnie, papugi, przyszła (niech padnę!)
— owszem – jest rada – kąpiele w mleku
— lecz jak te ptasie zdobyć ? – nie zgadnę.

© el.żukrowska 21,11,2013.
Fot. z internetu.

2 komentarze:

  1. Trzeba się pogodzić z losem i już, czarne kropeczki to nie taki dramat, może być gorzej.
    Pozdrawiam.
    - Adam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Adamie
    - dziękuję. Miło mi, że tu zaglądasz.
    Jednak nie przejmuj się biedroneczką - pewnie papuga jak zwykle coś nakłamała. :)
    "Odpozdrawiam" - serdeczności dla Ciebie, Adasiu.

    OdpowiedzUsuń