środa, 2 listopada 2016

W KUCHNI MOJEJ MAMY




warsztat - sonet francuski abba, cddc, efe, fgg

W kuchni mojej mamy

Dobrze jest posiedzieć w twojej kuchni, mamo.
Sprzęty wciąż te same, naczynia zdobione...
Czuję twoją rękę - pucowałaś rano,
ale nie dziś, dawno. Teraz to uśpione.

Pamiętając troskę o czystość, porządek,
sprzątałam i myłam, niech dalej jest ładnie.
Choć ciebie nie ma - niech zawsze przykładnie,
równo, leży nawet serwetki twej rąbek.

Usiadłam przy dzbanie - wspomnień garść już płynie,
ale nade wszystko dokucza tęsknota.
Zbyt szybko odeszłaś, a miałaś być przy mnie

jeszcze przez lat wiele. I przy wnuków wzlotach.
Ledwie ich poznałaś i odeszłaś nagle,
odpłynęłaś w obcą przestrzeń białym żaglem...

© Elżbieta Żukrowska 22.10.2016.
fot. Thomas Uhtmacher

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz