poniedziałek, 25 maja 2020

KWIATKI Z OKAZJI DNIA MATKI





Kwiatki z okazji Dnia Matki

Dzień Matki
- w tym roku darmo czekać mi na kwiatki.
Piorun strzelił w rabarbar - dzieci się rozprysły,
teraz świat to tylko są globalne wyspy,
niby wszystko daleko, a na wyciągniecie reki.
Lecz mimo to za daleko...
I choć u mnie czterech synów -
nie mogę liczyć na nic więcej
oprócz antenki.
Rozmowy przez Skype lub telefoniczne
i to muszę uznać za działania śliczne.
Kwiatki? Cóż, jeszcze bardzo nie zbiedniałam,
mogę sobie kupić - tak zaplanowałam.
Po róży od każdego, albo po dwie róże,
każda w innym kolorze. I niechby pachniały!
Lecz to zapewne pomysł jest już nazbyt śmiały.
Kto mi wyjaśni, czemu róże cieplarniane
zgubiły swoje zapachy, z których były znane
i szczególnie cenione?
Teraz długa łodyga ważniejsza od zapachu...
Choć często tak bywa - ja się z tym się nie zgadzam!
Bo róży czerwonej
przysługuje prawo, bardziej niźli innemu kwiatu,
pachnieć, raczyć wonią upojną, i nie tylko latem!

© Elżbieta Żukrowska 25.05.2020 r.
fot. z internetu

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz