czwartek, 28 czerwca 2018

DO NARCYZA TO PRZESŁANIE



do narcyza to przesłanie

gdy na facebuczku zdjątka wkleja
chce aby wszyscy ją (go) uznali
umie uśmiechać się i gderać
na poetyckiej płynąć fali

narcyz to może (czy narcyza)
wszak płci obojga rzecz dotyczy
walczy by wszyscy go (ją) poznali
niech w pamięć wrazi się oblicze

nie powiem - ładna z niej kobieta
on - nawet bardzo jest przystojny
lecz choć uroda mnie zachwyca
nagminny widok nie upojny

i wierszyk ten powstaje z myślą
by się na siebie obejrzeli
jeśli chcą patrzeć - lustro przyślę
zaś na portalu - by przestali

bo ileż można w dziobek patrzeć
jego pod wąsem jej z dekoltem
mam inne twarze bardziej lube
a tamci niechaj zrobią woltę

mając zaś głównie na uwadze
samopoczucie czytelnika
niechaj nadmiernie nam nie kładzie
swej podobizny pod wierszykiem

bo wśród rozlicznych innych racji
ta się wydaje niezachwiana
aby nie nudzić ich zbytecznie
fizys odmierzać trzeba w gramach

© Elżbieta Żukrowska 25.06.2018
fot. garnek.pl

7 komentarzy:

  1. Bardzo fajny wiersz. Bezpośredni, ciekawy, ładnie napisany. :)
    Pozdrawiam serdecznie. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję, Agnieszko. Lecz faktem jest, że boję się go upublicznić na FB - bo zostanę zadziobana!!!!!!!

      Usuń
    2. Elu, znakomicie napisane :D niektórzy podziobią, ale wielu Ciebie poprze... ja się odważyłam wstawić podobny wierszyk autorstwa zbiorowego, w tym mojego :) ...ale nie w tak pięknie ujętym tym właśnie temacie... czy mogę wstawić Twój wierszyk do nas na grupę Kształty Słów?
      „Międzywersy”

      Ja nie będę w kącie stała,
      bo nie jestem taka mała,
      by się chwalić bez powodu,
      piękna byłam już za młodu…

      Nadal jestem przewspaniała,
      tajemnicza, choć dojrzała.
      Kiedy spojrzysz w moje fotki
      dasz komenty i emotki.

      Piszę świetnie, wszak mam o czym,
      nic nie skrywa świat przeźroczy.
      Popatrz tylko trochę niżej,
      „międzywersy” ci przybliżę.

      Najpierw popatrz, potem czytaj,
      to kolejność znakomita.
      I zrozumiesz i zaskoczysz,
      gdy popatrzysz w moje oczy.

      Trudno pojąć jest pisanie,
      jego głębię i przesłanie,
      gdy nieznany ci literat,
      byle zdjęciem tekst swój wspiera.

      Przecież lepiej od zdjęć takich,
      przyrodniczych, byle jakich,
      selfie strzelić cudne możesz,
      tak dla tekstu jest niezgorzej.

      Gdy słit-focią nie zabłyśniesz,
      sukces skrzywi się kapryśnie,
      teksty ci przepadną w tłumie,
      jak o swoje dbać nie umiesz.

      To nie jaja są, nie jaja,
      kogóż słodycz nie upaja?
      Więc słodkością teksty posyp,
      słodkich wstawek nigdy dosyć ?
      >>>

      Usuń
    3. Podpisuję się jeszcze pod wierszykiem... myślałam,że się pokaże że to ja :) Anna Dędor
      https://www.facebook.com/groups/ksztaltyslow/permalink/2102058460039282/

      Usuń
    4. Aniu - dziękuję za odwiedzinki. Oczywiście masz moją zgodę. Bardzo mi miło. Moc uścisków! ♥

      Usuń
  2. Wiersz ładny zgrabny i proste o FB zyciu ... miłego popołudnia ��

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pięknie dziękuję za odwiedziny i za dobre słowo. :) ♥

      Usuń