piątek, 12 lipca 2013

418/13. * * * (Zmoczyła cię ....) + Łagów II - autorstwa Telemacha Pilitsidis

Łagów II
12/07/2013
Poezja, Wiersze Telemacha


I
Musiałem iść wyżej, dotknąć nieba,
żeby za pofałdowanym czołem lasu
zobaczyć pochylony nad światłem
cień zamyślonej zieleni z jeziora.

W najbłahszym rysunku szczegółu
zdumiewa bogactwo odcieni barw.
Wydają się osłupiałe w szarości
rodzącej mierzwę bliskiej oddali.

II
Czerwiec przynosi mi radość.
Widzę łuk miesiąca w nowiu,
gdy blisko w plusku modrym
już smuży płotka lustro wody.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
I moja odpowiedź na ten wiersz:




* * *


Zmoczyła cię świeża rosa,
gdy niepłochliwy szukałeś innych oczu,
Tego wieczora świat był twój.
Odkryłeś na nowo
pociemniałe barwy nocy
i sam byłeś w nich prawie niewidoczny.

Woń jeziora była znajoma od zawsze,
czasem plusnęła ryba
lub odezwał się ptak.

Uśmiechając się trochę do niej,
a trochę do siebie,
ciągle przytrzymywałeś wysoko
kopułę nieba
- może nie byłeś w pełni szczęśliwy,
ale... nie byłeś samotny.

© el.żukrowska 12.lipca 2013.
© Fot. Włodzimierz Stąsiek

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz