czwartek, 4 sierpnia 2011

11. NIE ZATRZYMASZ MNIE...



NIE ZATRZYMASZ MNIE...

Nie zatrzymasz mnie, nie ochronisz,
Zanim pomyślisz — już się stanie,
Skoro w gwiazdach było zapisane
Przed naszym narodzeniem, naszym powstaniem.
.
Nie zasłonisz mnie, nie ukryjesz,
Zanim gest ręką — już się stanie
Skoro całe życie do ciebie biegłam,
Jeśli całe życie to było szukanie...
.
Nie powstrzymasz mnie, nie ocalisz!
Nim mrugniesz okiem — już się stanie
Moja całopalna ofiara miłości...
I moje twojej miłości żebranie...
.
Ani ucieknę, ani będę chciała,
Z serca mego drobne kamyki się staną,
Żwir na ścieżkę twoją:
Gdziekolwiek będziesz szedł,
Gdziekolwiek skierujesz swoje myśli,
Gdziekolwiek spojrzenie wyślesz.
— A ja bez serca zostanę, bez krwi.
— Szarość całą zgarnę z twego życia.
— Aby ochronić ciebie, aby z tobą być.
— Uwolnić od najsmutniejszych dni,
— od tego bez siebie bycia...

© el.żukrowska sierpień 2011
© Obraz pędzla H.M.-Wilińskiej.
Wszelkie prawa zastrzeżone!

3 komentarze:

  1. Dobre. Wierzysz w przeznaczenie? A może to nie przeznaczenie, tylko nasze myśli spotykają się gdzieś, poza naszą świadomością, a potem nami sterują, jeśli dojdą do porozumienia? Bo wiesz, mózg działa większość czasu poza naszą świadomością. To nieco przerażające.Przynajmniej dla mnie.
    Miłego, ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Anabell
    Słyszałam, że jest podświadomość i nadświadomość. I... wierzę w to.
    A jak się dzieje z hasłami z krzyżówki. Wrzucasz coś tam do mózgu i powiedzmy przez 15 min nic nie wiesz. A potem - bez dodatkowej litery - olśnienie. Mózg działa nawet jak śpimy. Przecież mamy jeszcze dodatkową atrakcję w postaci snów. To są prawdziwe czary-mary!

    OdpowiedzUsuń
  3. Jeszcze trochę i nie nadążę za Twoją piękną twórczością.
    Też wierzę w te dwie świadomości ale mnie nie przerażają.Gdy zrobię ten niewłaściwy krok to moja podświadomość mówi że to nie ona winna tylko ta druga:))))))))
    Filozofa to raczej już ze mnie nie będzie.
    Pozdrawiam cieplutko.

    OdpowiedzUsuń