piątek, 23 grudnia 2011

58. MÓJ OCZEKIWANY





MÓJ OCZEKIWANY
( z tomiku LIRA - wiersze szaro-złote)


Przyszedłeś do mnie skrajem nieba i ziemi, 
dzień ledwie się budził, gdzieś wstawały zorze...
Ledwie pierwsze jasności zaspane o brzasku...
Nie słyszałam pukania... jak tu wszedłeś?.. może...?

Przyszedłeś upragniony, chociaż nie wolałam
I już mnie tuliłeś tym serdecznym gestem ...
I tylko kapelusz – cóż robi na stole?
Nie ważny kapelusz, lecz że z tobą jestem...

Otwierałam oczy w zdumieniu radosnym,
poddając się twoim romantycznym słowom,
Mówiłam, że jesteś upragnionym gościem,
Ty tuliłeś w ramionach – kołyseczko moja...

Roztańczyły się moje myśli jak szalone!
Marzenia strzeliły pod niebo fantazją!
Z uśmiechem zbierałeś smutki z mego czoła.
Kochana – szeptałeś – jesteś moja gwiazdą.

Czułość, subtelność, delikatność dałeś,
Wrażliwość jakiej dawno już nie spotykałam.
Dziękuję ci, że jesteś – tak mi powiedziałeś
Wiem – nawet nie znając – zawsze tak być chciałam...

Śniło mi się? Marzyłam? Naprawdę tu byłeś?
Niosłeś mi niebanalne słowa i czułości.
Całowałeś.?...A może?.. Pieszczotą tuliłeś...
Pamiętam twój oddech, muzykę radości...

Pamiętam też kapelusz niedbale rzucony,
Jego ślad ciągle widoczny na świątecznym stole.
Świec nikt nie zapalił... Tylko rozniecony
Żar w kominku i szczapy tlą się jakby nowe.

© el.żukrowska 23.12.2011.
© Obraz pędzla Hanny Moczydłowskiej-Wilińskiej.

5 komentarzy:

  1. Magicznych Świąt , aby przyniosły radość, miłość i spokój

    OdpowiedzUsuń
  2. uwielbiam czytać te przemyślenia i dyskusje u Ciebie na Facebooku. Życzę wszelkiej pomyślności i wesołych świąt!!!

    OdpowiedzUsuń
  3. Piękne. Dobrze że nie muszę wybierać tego który najbardziej mi się podoba.Miałabym nie lada problem.Są naprawdę piękne.
    Życzę Tobie i Twoim bliskim Spokojnych i Pogodnych Świąt.

    OdpowiedzUsuń
  4. Wesołych, spokojnych, radosnych, rodzinnych, pełnych ciepła i miłości Świąt Bożego Narodzenia :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo nastrojowo i romantycznie :)
    Wszystkiego Najpiękniejszego w tę Wigilię Tkaitko i na cały nowy rok!
    Pozdrowienia
    iw
    vel
    iw-nowa

    OdpowiedzUsuń