poniedziałek, 26 grudnia 2011

60. MOJA KOCHANA



 MOJA KOCHANA

Zatrzymaj mnie w tym patrzeniu niezbornym, niezdarnym
powiedz, że sobie fantazje jakieś tylko wymyśliłem
powiedz, że uległem złudzeniom, omamom
powiedz, że ty wciąż czekasz i że wierzysz w miłość
powiedz, że zaraz dalej pójdziemy spacerkiem
tamtą alejką, gdzie słowa o miłości szeptem...
że i dla ciebie to ważne jest miejsce
takie nasze sanktuarium, nasze Jeruzalem...
Powiedz, że wieczorem gdy słońce uciekło
innym ludziom świecić, rumianki malować
ty masz swoje ryciny zdobione stokrotką
i dla mnie schowane na życie, te nowe...

Powiedz, czy teraz, gdy blaski niebiańskie
gdy inne ogrody ciebie otaczają... będziesz czekała?
Zatrzymaj dla mnie miejsce o specjalnej krasie
wcale się nie zmienię — byś mnie rozpoznała...
Zatrzymaj to miejsce u swojego boku...
gdy słońce ucieknie, gdy już będzie trzeba...
przybędę malować bialutkie stokrotki
na drugiej stronie Twojego nieba...

Jeszcze gest pożegnania, taki ostateczny...
kwiaty powiązane wstążeczką żałoby...
I to ciche wspomnienie przez łzy ukrywane
— chcę zachować twój obraz piękny i pogodny...

© el.żukrowska 26.12.2011.
© Obraz - Hanna Moczydłowska-Wilińska

9 komentarzy:

  1. ...ostateczny ....
    Piękne , ale jakoś tak smutno mi się na sercu zrobiło

    OdpowiedzUsuń
  2. Ktoś umarł w pierwszy dzień Świąt...

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo mi przykro......:(
    Ściskam Cię i tulę do serca.

    OdpowiedzUsuń
  4. Pięknie napisałaś to Elu, przejmujące.Przytulam, Cię w tym smutku.

    OdpowiedzUsuń
  5. Przekażę Wasze serdeczności wlaściwej osobie...
    Dziękuję w jej - Jego - imieniu.

    OdpowiedzUsuń
  6. Jak czasem dobrze jest tu do Ciebie zajrzeć, jest mi smutno... pożegnania ostateczne są takie trudne

    OdpowiedzUsuń
  7. pożegnania są smutne, ale zawsze jest nadzieja na kolejne spotkanie, z tymi symbolicznymi białymi stokrotkami w dłoni na powitanie. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  8. Jolajka
    Kotoś żegnal, ktoś przeżywal, ktoś udawal, że boli mniej, niż naprawdę bolalo...
    Dziękuję za komentarz.

    OdpowiedzUsuń
  9. Wilczyca - Aga
    Dziękuję. Milo, że napisalaś.
    Wlaśnie przyszlam zebrać wszystkie komentarze, by przekazać je wlasciwej osobie.
    To już prawie miesiąc...

    OdpowiedzUsuń