wtorek, 16 sierpnia 2011

22. CICHUTKIE WSPOMNINIE



CICHUTKIE WSPOMNIENIE

Mleko się wylało, bo często tak bywa,
Że trzymając filiżankę — uszko nam się kiwa.
Ręka drży. Ze starości? Niekoniecznie wcale.
Może tylko wzruszenie, może inne żale
Tak rozhuśtały rękę... I oko zamgliły,
Że krzywo już widzisz, a obrazy stare
Są stokroć ważniejsze od mleka kropelki.
Dawny twój świat odchodzi. Znika wszelki
Ślad po nim. Tym bardziej chcesz zatrzymać
Nagły błysk wspomnienia: twarz przyjaciela,
Który odszedł tak dawno... Data się zaciera
W twojej pamięci... "Wnusiu ma kochana!
Zawieź mnie dziś na groby". Z miłością kładziesz
Gałązkę chryzantemy. Znicz dłonią okrywasz...
Czytasz datę — jak dawno... 
A czemu ty ... żywa...?

 .
e.żukrowska sierpień 2011
CHRYZANTEMY - Obraz pędzla Hanny M.-Wilińskiej.





10 komentarzy:

  1. Jak widzę smutek Cię nie opuszcza. I chyba nie bardzo wiesz skąd ten smutek i starasz się dociec jego przyczyny.Powiem Ci coś w sekrecie- życie po prostu jest smutne, choć jednocześnie zdarzają się w nim piękne chwile.
    Miłego,;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Anabell
    Nie jest tak źle.Słońce zaczyna błyskać i jest kawałek uśmiechu. A "pisanko" nie jest najświeższej daty.
    Buziaczki.

    OdpowiedzUsuń
  3. A znasz tę piosenkę "w życiu piękne są tylko chwile", tak to już jest, mam nieco mniej lat ale już doświadczyłam wielu pożegnań, też czasem (wcale nie "na smutno")tak mam, że odwiedzam moich bliskich ze zniczem w dłoni...ważna jest pamięć i wspomnienia...pozdrowienia

    OdpowiedzUsuń
  4. Jolajka
    Pięknie napisałaś. Bardzo Ci dziękuję.

    OdpowiedzUsuń
  5. "Upływa szybko życie, Jak potok płynie czas ... " :) Mój tato zawsze śpiewał tą piosenkę , grając na mandolinie, umilając nam tym samym ten upływający czas ... Dziś pozostały nam tylko wspomnienia i dobrze że są .Życie nie jest smutne :) to my od czasu do czasu nie potrafimy dostrzec , znaleźć , powodu do uśmiechu.Ktoś mądry powiedział , gdyby nie łzy oczy nie znały by widoku tęczy .... A więc płaczmy ,opłakujmy ,tęsknijmy , aby zobaczyć tą niepowtarzalną paletę barw :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Oj brakuje mi miejsca w dłoni na znicze.Właśnie doszedł mi jeszcze jeden.Rozglądając się wkoło pozostaje mi coraz więcej wspomnień.Tym bardziej doceniajmy te dane nam chwile.
    Pozdrawiam serdecznie.
    Zmiana zdjęcia to namowa Fotografa.Ja jestem tradycjonalistką,Ona lubi zmiany.

    OdpowiedzUsuń
  7. Olllq
    Pięknie to napisałaś - dziękuję!
    Tak, musi być przeciwwaga, wtedy wszystko co dobre i piękne jest lepiej widoczne. Rzeczywiście - uśmiechać się bez przerwy też się nie da.
    Dziękuję bardzo i pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  8. Juta- Słoneczko Moje Osobiste!!!!!

    Kiedy odszedł pierwszy z kolegów mego męża - dawno temu - i moim ślubnym to mocno szarpnęło - chyba nie do końca rozumiałam. Pojechaliśmy na pogrzeb, mimo,że daleko i niewygodnie. I to był początek pogrzebów... Teraz już nie mogę, jeździ tylko ślubny. A ja to w domu rozpamiętuje...
    Fotograf wie, co robi. Zmiany są potrzebne:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Serdecznie pozdrawiam Elu :)
    Dziękuję za zaproszenie. Będę częstym gościem :)
    Milutko i tak przytulnie tutaj :)
    Gratuluję pomysłu i weny :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Margaret7410
    Mam wrażenie, że goszczę tu samych bardzo sympatycznych, najmilszych Gości.
    Zapraszam bardzo serdecznie.
    Dziękuję za miłe słowa.Bardzo dziękuję.

    OdpowiedzUsuń