poniedziałek, 8 listopada 2021

O, MÓJ MIŁY PANIE!





O, mój miły panie! - © Elżbieta Żukrowska

Nie dałeś gwiazdki z nieba, a ja nie mam siły.
Pewnie dłużej nie będziemy razem się bawili!
Kwiatki już przekwitły, wieńca wić nie będę,
może tylko bliżej koło ciebie siądę. 
potrzymasz mnie za rączkę, ja zajrzę ci w oczy,
będę cię podziwiała, bo jesteś uroczy.
Dla ducha pogody zaserwuję herbatkę,
na dworze zimno, nie trzeba ochłody.
Soczek malinowy do herbatki wleję,
będzie nam pachniało, buzia się zaśmieje. 

Lecz ty kręcisz nosem na mą propozycję.
Wiem, już sobie znalazłeś inne dziewczę. Śliczne.
Do niej chcesz w pośpiechu, już zakładasz buty.
A ja tu zostaję i to z miną strutą.
Nie, płakać nie będę. A ledwie wylecisz
powrzucam twoje rzeczy do worka na śmieci. 
Posprzątam mieszkanie i lustro umyję,
by w nim nie było twej twarzy na malutką chwilę.
Wszystkie dobre wspomnienia zamknę w puzdereczku -
to na stare lata - i schowam w biureczku.
A złe na śmietnik natychmiast wymiotę
i tak zakończę tę trudną robotę. 

Choszczno, 8.11.2021 r.
fot. z internetu



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz