środa, 8 lipca 2020

STOKROTKO MA




Stokrotko ma

Popatrz tu, miła, popatrz jeszcze -
dzisiaj kwiatkami cię upieszczę.
I choć to tylko są stokrotki -
w zamian daj uśmiech bardzo słodki.

Patrz, jakie piękne są różowe,
urok ich trudno oddać słowem.
Ja wciąż pamiętam drobne płatki,
aż oko łza wspomnienia zaszkli.

Tam płynął strumyk, maj szumiał w gaju,
rozsądek szeptał "nie bałamuć".
Jednak na szczęście nie słuchałem
i się "wdrapałem" na tę skałę...

Co było trudne - wciąż pamiętam:
zostałaś mą stokrotką... zmiętą.
Twój urok całkiem mnie pochłonął,
do dzisiaj mam twą rękę w dłoni.

Dlatego spośród różnych kwiatów,
czerwonych róż i wątłych maków,
wybieram wciąż dla ciebie, miła,
stokrotki - abyś nie zwątpiła.

© Elżbieta Żukrowska 2.07.2020 r.
fot. Pixabay

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz